Un clean de neuitat

Posted by Gherasim Cornel | Posted in , , | Posted on 10:58


Un clean de neuitat

O zi frumoasa de iulie. Sezonul de pescuit la clean este de mult inceput. Numai  bine  ce am fost scapat de grija restantelor si am inceput sa hoinaresc  pe malul raului Suceava in cautare de cleni nervosi. Cu vreo oua zile in urma  am mai fost la pescuit dar fara nici un rezultat, apa fiind destul de tulbure in urma ploilor frecvente din acea perioada si cleanul …nicaieri. Insa in acea zi am cunoscut un pescar mult mai priceput ca mine care mi-a aratat un vobler de suprafata cum n-am  mai fost vazut pana atunci. L-am fost zarit de cand am ajuns acolo, insa pescuia la cireasa putin mai la vale de locul in care eram eu. Dupa vreo 30 lanseuri fara nici un rezultat , plus apa tulbure,  eram mai mult decat lamurit, cand observ cum acel pescar isi strangea undita de cireasa si-mi spun in gandul meu : “S-a lamurit si el saracul…”.

In timp ce ma uitam prin jur sa nu uit ceva (asta e o alta pasiune de a mea, inafara de pescuit..:))  respectivul ajunsese chiar peste apa, in fata mea cu o undita de spinning dar nu-mi dadeam seama ce naluca folosea. Si din nou ma gandesc : “Nu s-a lamurit inca…”, dar exact in momentul plecarii mele agata  un peste…si frumos… in 2 secunde aveam undita montata la loc si pregatita de atac. Patru – cinci lansari, nimic celalalt pescar mai prinde unul , tot frumos, eu nimic. Dupa 5 minute iarasi prinde si iarasi, eu nimic… In jumatate de ora avea 7 pesti prinsi, toti trecuti, cred, de 500 - 600 gr pe cand eu nu prindeam decat spume la gura…

Nu am mai rezistat sa astept si scorul de 8 – 0 si am luat-o roata pe un pod drept la nenea cu pesti multi, sa vad cu ce da, ca muream de curiozitate. Ajuns acolo ii urez omului o zi buna (nu ca nar fi avut deja una..), si il intreb politicos daca pot sa fac cateva lansari langa el cu gandul sa observ ce naluca foloseste. Nici o problema zise el si fara sa astept prea mult incep sa pescuiesc. Insa apa era altfel aici… un suvoi mare si iute, nici un vobler de-al meu nu facea fata la asa ceva, avand la mine doar cateva  foarte mici si usoare care ieseau din apa nedovedind curentul.  Na, ce sa-i mai fac, nu prind…nu prind, nam ce-mi trebuie, dar cel mai dureros era ca nu-mi dadeam seamana cu ce pescuieste cel de langa mine.

Lamurit total de data asta, il intreb ce foloseste de prinde asa de bine si imi arata voblerul de forma unui gandac mai mare decat ce aveam eu si cu 2 penisoare sub burta cu rol de picioruse. Am plecat acasa si pe drum m-am oprit la un magazin sa-mi achizitionez si eu minunatia de vobler. Destul de scump, 35 lei , dar l-am luat si a doua zi de dimineata eram din nou in acel loc cu o incredere enorma ca voi prinde  un peste frumos. Zis si facut, la primele 5 lansari am agatat un peste pe la vreo 400 gr poate mai mult.

 
La scurt timp altul asemanator cu primul.

 
Vreo doi mai mici putin trecuti de palma si n-a mai muscat pestele pentru doua ore si ceva.  Am plecat mai la vale in alte locuri dar tot nimic. Incet incet m-am intors la locul magic si dupa cateva lansari am simtit o greutate imensa in capatul lansetei…era si o mica cioata acolo asa ca primul lucru la care m-am gandit a fost ca am agatat naluca de vreo crenga, dar de fapt ere un peste … si unul mare. Plin de emotie l-am purtat usor mai la vale la apa mai linistita de frica sa nu rup firul. Dupa vreo 5 min, a cedat dintr-o data  scotandu-si capul din apa. Era imens, nu mai vazusem unul atat de mare pana atunci, daramite sa prind. Am alunecat pe o piatra, era sa cad in apa, cu chiu cu vai am reusit sa-l aduc pe mal. Nu observasem ca pescarul de ieri venise si era acum langa mine.
          -Frumos frumos, vad ca ai reusit mai bine ca ieri, zise el deschizandu-si rucsacul cu sclule si scotan de acolo un cantar.
          -Hai sa vedem cat are!
          -Sigur, am zis eu cu gandul la un numar  de genul 2.3 - 2.5 kg si tremurand de emotie.
Dar cantarul isi spune cuvantul : 1.5 kg fix. Nu era chiar cum credeam eu dar cu siguranta a fost cel mai mare clean prins de mine. Nici de atunci si nici pana atunci nam reusit sa prind unul la fel . Voblerul acela s-a dovedit a fi o adevarata mina de aur si in alte zile aducandu-mi multi cleni, bibani si chiar o stiuca. Dar tot pestele acela a fost cea mai mare captura care mi-a adus-o gandacul : un clean de neuitat!


Comments (4)

  1. Ard de nerabdare sa-ti detronez cleanul.Al meu a fost un pic mai mic.

  2. Frumusete de peste!

  3. Da, pentru un clean, e destul de frumos! Sfat : mai fa-ti o pasiune si din a te uita bine la locul unde poti pune piciorul in cazul in care ai prins ceva, ca sa-l poti scoate. Asta inainte de a arunca :) , s-ar putea sa iei ceva grozav si sa nu ai cum il scoate ! Oricum, felicitari !

  4. frumos exemplar si la mai mare frate jx. szo

Trimiteți un comentariu