Prima pagina

Posted by Gherasim Cornel | Posted in , | Posted on 23:58


Prima pagina 

Pescuitul este pentu mine ca si pentru multi altii, mai mult decat o simpla pasiune. Este ceva care nu moare niciodata. O am in sange de mic copil, cand pescuiam cu o simpla nuia de alun, o pluta improvizata si un carlig mult prea folosit dupa boisteni, bibanei, porcusori si mai rar cate un caras. Asta se intampla doar duminica, cand mai ieseam pe malul raului cu parintii la cate un gratar .

Insa cu timpul, mi-am achizitionat o undita mai a catarii si am trecut si la alte specii de pesti putin mai greu de prins cum ar fi cleanul. Peste scoala pentru mine prinzand-ul la inceput la pluta, mai apoi la greutate apoi cu diverse insecte care le lasam sa pluteasca pe sub copaci si in suvoaie de unde le ataca cu o mare placere.

Acum pescuiesc la clean aproape exclusiv cu naluci artificiale, voblerele mici si linguritele rotative fiind cele mai eficiente pentru acest rapitor atat de apreciat de pescarii sportivi. Totul a inceput cand un prieten mi-a daruit doua voblere de mici dimensiuni explicandu-mi cum sa le folosesc. Dupa multe incercari am prins pesti , nu foarte mari dar in schimb cu o satisfactie mai mare ca de obicei. Am inceput cu cleni, bibani si chiar  cativa obleti . Mi-am facut rost de mai multe voblere, de diferite marimi si ligurite rotative.  Am trecut si la pesti mai marisori satisfactiile fiind tot mai mari hoinarind pe malul raului mai multi km pe zi in cautarea capturilor, descoperind mereu noi locuri cu pesti frumosi.

Dar a venit si partea amara a acestui stil de pescuit : pierderea nalucilor. Nu de putine ori am piedut naluci abia cumparate si fara sa prind cu ele nimic. Brusc mi-a venit o idee : oare nu le pot construi acasa? Am intrebat de mai multi prieteni, am citit diverse articole pe internet si la scurt timp am incercat fara succes sa confectionez primul meu vobler. Era un vobler de vreo 5 cm cioplit dintr-o crenguta de tei, fara lest si cu o barbeta dintr-o carcasa de cd-uri. Au urmat si altele nu mai bune decat primul si dupa multe ratari am reusit sa fac unul care sa mearga. Nu am prins pesti cu el deloc dar macar evolua cat de cat.  Dar acest fapt nu m-a descurajat.

Dupa un timp am procurat materiale mai adecvate confectionarii nalucilor si am reusit sa construiesc si primele voblere prinzatoare care mi-au facut multe partide de pescuit reusite. As dori prin acest blog sa-mi impartasesc pasiunea altor pescari iubitori de acest sport. Va multumesc!

Comments (0)

Trimiteți un comentariu